Bikini

Det är ju så jäkla varmt om dagarna nu, så jag har ridit vid typ nio, tio om kvällarna ist.. xD

31 maj: Skogen, hon var lite allmänt jobbig typ.. hängig, seg, stark och lyssnade inte på mig för 5 öre!! -.-' Slutade passet med att jag fick igenom lite av det jag ville iaf.. Fast med en väldigt sur Emily och inte så glad Bikini heller.. hehe^^

1 juni: Efter ett inte så lyckat pass dagen innan, så red jag i paddocken ist. Satte på ett skarpare bett(så hon inte skulle hänga sig och blir stark), bytte till remont nosgrimman för att hon inte skulle kunna öppna munnen och ut med tungan.. satte på mig ett par sporrar och sen jäklar blev det finputsning i paddocken (Y) Fick igenom det jag ville och hon gick faktiskt jäkligt bra! Skönt! :D

2 juni: Blev en tur i skogen, lite halvlugn ridtur sådär.. Hon var lika fin denna dag :)

3-4 juni: Vila

5 juni: Ridtur i skogen, mkt galopparbete och ett väldigt svettigt ekipage vid ridturens slut.. Hon var jättefin även idag och väldigt pigg och framåt o hade mkt kvar att ge på slutet, fast att hon var genom svett (Y) positivt! Gamla Bikini är snart tillbaka :D :D Blev en välförtjänt dusch för Bikini efteråt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0