Himlabackens Delfin♥

ja, idag har vi varit på Himlabacken för Linnéa (min lillasyster) rider ju där på fredagar. Yvette jobbar var fjärde gång, så då har hon en tjej vid namn Rebecca. Men hon var sjuk idag, så mamma fick hoppa in som ridlärare. haha... jo fast det gick jättebra för henne :)

Jag red Delfin lite självständigt i paddocken, medans dom hade lektion. Hon var jättemysig, men hon är verkligen i trotsåldern nu märker man..  5år blir hon i år! Hon är ju halvsyster med Bikini, fast hon är ju maxad c-ponny då.. men bärkraftig, som Bikini ;) Hon vill gärna rycka tyglarna ur handen på ryttaren och det är ju svårt för dom mindre ryttarna att hålla emot då. Men vi tog på henne grammanen, hade den väldigt löst då förstås men bara för att hon skulle börja inse att det inte var ngn idé att ta upp huvudet och det. Tror hon tyckte jag var en "pain in the as" men hon började släppa sen efter ett tag och gick helt okej för att vara första gången som jag red henne. En riktig sötponni och henne rider jag gärna fler gånger,
så tack Yvette! :)

Ja, ni ser ju likheten mellan systrana?..

Delfin på bild, hittade den på google då jag inte har ngn på henne :)
Dock har hon lite mer päls nu... haha typ 10 cm tjock, om inte mer och ser ut som en nallebjörn ;)
Lite maffigare och större har hon oxå blivit, då denna bild är från typ 2008! Då hon endast var två år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0