Presentation..

Ja, kan ju försöka göra en liten presentation om mig och min lilla ponnyskrutt! ;)

Jag, Emily Gustafsson är 15år och bor i Kalmar med min familj (mamma, pappa, lillasyster och katten Zune) och går i 8:an! Min fritid spenderas mest i stallet, där min d-ponny Himlabackens Bikini står och även med mina underbara kompisar! Som person kan jag uppfattas som väldigt blyg, tyst till personer som jag inte känner.. Men när jag väl lär känna personen, så är jag typ aldrig tyst och det kan mina kompisar övertyga x) Annars är jag för det mesta en glad och sprallig tjej! Det är väl det jag kommer på just nu iaf!

Min ponny, Himlabackens Bikini blev vi ägare på den 10 maj 2010 och det är en av dom bästaste dagarna i mitt liv! Fast vi hade haft henne på foder under en långtid innan det, närmare bestämt sen den 13 september 2009. Hon är född den 10 juni 2004 på Himlabackens stuteri i Läckeby och stod där till den dagen vi hämtade henne och är av rasen Welsh Cob. Hon är guldbelönad som föl, bäst i ras, aveldiplomerad mm.. Var egentligen meningen att hon skulle vara avelssto där på Himlabacken, men efter att hon tyvärr fölorade sitt första föl i början av sommaren 2009.. pga av ett fel mellan henne och fölet! Så ville uppfödaren och ägaren Yvette låna ut henne och det var på det viset som det började.. När jag tog hem henne så kunde hon typ bara grunderna, hade inget flås, omusklad, lite halv halvtjock och ville absolut inte fatta vänstergalopp!! Fast hon var ju finast för mig ändå och jag tyckte det både skulle bli kul och spännande med en unghäst att utvecklas med tillsammans och att vi fick ha henne på foder under en så lång tid var ett stort + :) Hoppa var något hon absolut inte kunde.. haha, hon snubblade över en bom som låg på marken liksom.. Idag hoppar vi Lc+5 på tävlingar och hon är den mest personligaste hästen jag vet.. särkillt med personer hon känner riktigt väl!! I hanteringen är hon hur SNÄLL som helst och kan hanteras av små barn och skulle ALDRIG få för sig att göra ngt dumt! I ridningen tänder hon dock till lite mer och kan ibland få för sig att bocka lite och ibland va hur lat som helst.. fast hon bockar mest bara på vintern, då hon inte kan röra sig riktigt och spänner sig osv.. Barbacka ridning är ngt man bara kan glömma när det gäller henne!! Hon är rätt känslig om sin rygg och då kan man få sig en åktur till månen om man vill.. haha xD Så nu när våren/sommaren kommer ska jag försöka ta tag i den biten lite mer.. Det hon älskar allra mest är MAT, haha och när man pysslar med henne :) Men det är väl det jag kommer på just nu!!

Har inte alla bilder på denna datorn, så det kommer bilder från provridningen och fram tills idag i ett annat inlägg sen ngn dag!


Jag älskar dig min älskade lilla knasiga Bikini♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0