stackars gumman! :(

heej! ja i fredags hade vi jörgen fureus ute för att kolla Bikinis tänder och henne gallor på bakbenen som hon haft väldigt länge. först trodde vi att det kom från betet, men dom har ju inte försvunnit? så tänderna var jätte fina sa han och sen kollade han ryggen. Då upptäckte han att hon hade "ryggskott" som troligtvis kom från när hon fölade förra året! Det var typ att hennes bäckene hade tryckts upp mot ryggraden och typ två kotor hade flyttat på sig och troligen kom gallorna från det. för dom har redan börjat minska! :) Så då fick hon laserbehandlats och trycka kotorna på plats. stackars Bikini, så det är ju inte så konstigt egentligen när man tänker efter varför hon inte velat fatta galopperna när hon varit sne! och inte vill byta bak i galoppombyterna. Så nu ska hon vila till tisdag och sen ska jag skritta henne i fyra dagar och sen sätta igång henne. ÅÅ lilla gumman som varit så duktig och hoppat och gjort allt jag bett henne om, när hon måste haft ont. :( Så det är skönt att veta att hon kmr bli bra och frisk nu. Tänk vad min lilla rackare kommer hoppa när hon är rak och får upp sina muskler i bakkärran! :D Och idag har vi helklippt henne oxå, för att hon hade så jädra tjock päls redan! var ju genomsvett efter bara en kvart typ. Så nu lär hon vara vääldigt pigg!! :D Bild kmr på det snart.


bilden är från förra sommaren, nästan exakt ett år sen. När jag precis fått hem henne! :)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0